Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 27.05.2024

Główny księgowy Samodzielne stanowisko ds. finansowych

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Płońsku
  • Płońsk, mazowieckie pow. płoński

Urzędnik

Umowa o pracę

Praca zdalna

Zakres obowiązków

  • Praca administracyjno-biurowa,
  • Obsługa komputera do 4 godzin dziennie,
  • Oświetlenie sztuczne i naturalne,
  • Udziały w szkoleniach zewnętrznych,
  • Stanowisko pracy zlokalizowane jest na parterze budynku,
  • W budynku znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób z nIepełnosprawnością,
  • Praca wymagająca dyspozycyjności, umiejętności zarządzania pracą własną, rzetelności i terminowości.
  • Prowadzenie rachunkowości jednostki oraz pełnej księgowości i rozliczeń zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • Prowadzenie gospodarki finansowej w tym sporządzanie planów finansowych oraz niezbędnych zmian w tym zakresie,
  • Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych
  • Opracowywanie projektu i realizacja budżetu Komendy Powiatowej
  • Sporządzenie wymaganej sprawozdawczości budżetowej z wykonania planów oraz analiz dotyczących realizacji wydatków i dochodów budżetowych,
  • Sporządzanie bilansu rocznego, rachunku zysków i strat , zestawienia zmian w funduszu jednostki,
  • Sprawowanie nadzoru nad gospodarką materiałową i mieniem komendy,
  • Sporządzanie i naliczanie list płac pracowników komendy oraz osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych, zgodnie z posiadanymi uprawnieniami w tym zakresie,
  • Naliczanie i terminowe odprowadzanie do Urzędu Skarbowego podatków od wypłaconych wynagrodzeń, sporządzanie i ewidencja deklaracji podatkowych do Urzędu Skarbowego,
  • Sporządzanie i ewidencja rocznych rozliczeń podatkowych dla pracowników Inspektoratu oraz sporządzenie zestawienia wysłanych deklaracji do Urzędów Skarbowych,
  • Naliczanie i terminowe odprowadzanie do ZUS składek na ubezpieczenie i Fundusz Pracy
  • Sporządzanie dokumentów rozliczeniowych do ZUS,
  • Sporządzanie naliczenia odpisów na ZFŚS
  • Sporządzanie obowiązujących sprawozdań finansowych i statystycznych,
  • Nadzorowanie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych,
  • Wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez Kierownika Jednostki należą do kompetencji głównego księgowego
  • Współdziałanie z bankami w zakresie obsługi i prowadzenia rachunków bankowych Komendy Powiatowej oraz sprawowanie kontroli wewnętrznej nad wykorzystaniem środków budżetowych
  • Rozliczanie należności budżetowych własnych i od osób fizycznych, pobranych zaliczek, delegacji itp.,

Wymagania

  • wykształcenie: średnie Wykształcenie: średnie średnie - ukończenie średniej, policealnej lub maturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6 letniej praktyki w księgowości lub ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3 letniej praktyki w księgowości lub wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów lub posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydanego na podstawie odrębnych przepisów
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego Doświadczenie zawodowe w księgowości budżetowej: - dla średniego wykształcenia co najmniej 6-letnia praktyka w księgowości budżetowej, - dla wykształcenia wyższego co najmniej 3-letnia praktyka w księgowości budżetowej,
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych,
  • Znajomość ustawy o rachunkowości oraz przepisów szczegółowych dla jednostek budżetowych,
  • Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
  • Znajomość zasad księgowości budżetowej sektora finansów publicznych,
  • Znajomość zasad naliczania i rozliczania wynagrodzeń w sferze budżetowej,
  • Znajomość przepisów z zakresu podatków i ubezpieczeń społecznych,
  • Znajomość obsługi komputera w tym pakietu office,
  • Umiejętność pracy pod presją czasu,
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • doświadczenia zawodowego
  • Umiejętność analitycznego myślenia,
  • Rzetelność i odpowiedzialność,
  • Umiejętność sporządzenia analiz danych statystycznych, sprawozdań budżetowych, bilansów, rachunków zysków i strat, tworzenie prognoz, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia,
  • Znajomość programów komputerowych stosowanych w księgowości w KP PSP w Płońsku: SJO BESTIA, FK księgowość, PLPłace,
  • Znajomość obsługi platformy PUE ZUS, e PUAP, sprawozdawczej GUS,
  • Znajomość obsługi portali bankowych,
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej,

Oferujemy

  • Ruchomy czas pracy
  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
  • Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
  • Miejsce do ćwiczeń lub zajęcia sportowo-rekreacyjne w miejscu pracy
  • Miejsce do odświeżenia się
  • Miejsce parkingowe na terenie urzędu
  • Dostosowanie planów urlopów pracowników posiadających dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym do terminów wakacji, ferii i przerw świątecznych
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20 % wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne („trzynaste wynagrodzenie”),
  • Nagrody jubileuszowe,
  • Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej

Visa

Pracodawca zakończył zbieranie zgłoszeń na tę ofertę.
Data wygaśnięcia oferty: 27.05.2024
Powrót do listy ofert

Podobne oferty pracy