Pracownik - prawa i obowiązki

Dlaczego warto założyć konto na GoldenLine lub LinkedIn?

9 grudnia 2022

4 z 5

Ocena: 4 z 5 | 4 głosy

4 głosy

9 komentarzy
Dlaczego warto założyć konto na GoldenLine lub LinkedIn?
Masz ogromny wpływ na to, jak będziesz postrzegany przez potencjalnych pracodawców i osoby pracujące w danej branży. Masz dobrą posadę i nie zamierzasz w najbliższym czasie jej zmieniać?

Nie szkodzi – i tak warto, aby zadbał o swój wizerunek. Okazuje się, że dziś jest to stosunkowo łatwe, bo w sieci działają serwisy specjalizujące się w budowaniu kontaktów zawodowo-biznesowych.

Nawiąż kontakty biznesowe na zawodowych portalach społecznościowych

Portali pozwalających budować kontakty zawodowo-biznesowe przybywa w sieci cyklicznie. Te, które cieszą się największą popularnością wśród użytkowników to m.in. GoldenLine i LinkedIn. Każdy z nich pozwala założyć darmowe konto i opublikować informacje na temat swojej dotychczasowej ścieżki zawodowej. To jednak nie wszystko, bo poszczególni użytkownicy mogą również dodawać swoich znajomych i zbierać referencje od współpracowników czy przełożonych. Założenie konta na wybranym serwisie nie zajmie ci wiele czasu, a nawet jeśli poświęcisz go więcej na przygotowanie profilu, możesz być pewien, że warto. 

Co robić na LinkedIn? Pokaż się w branży

Nie musisz mieć dużego doświadczenia zawodowego, aby pomóc innym lub podyskutować o aktualnej sytuacji w branży z bardziej doświadczonymi pracownikami. Na portalach pozwalających budować sieć kontaktów biznesowo-zawodowych znajdziesz grupy dyskusyjne. Dołączając do wybranych, możesz zakładać nowe tematy lub zabierać głos w toczących się dyskusjach.  

Taki networking to nie tylko okazja do zdobycia nowej wiedzy, wymiany informacji i pokazania własnych kompetencji, ale zarazem budowanie relacji ze społecznością branżową. To wszystko może później bardzo zaprocentować – nie powinieneś zapominać, że jeżeli w przyszłości będziesz poszukiwał posady, to potencjalny pracodawca z pewnością sprawdzi, na jakich portalach widac Twoją aktywność i jak się wypowiadałeś.

Szukasz pracy?

Piekarz Belgia

Eastgate Recruitment

  • Belgia
Dodana

Cieśla Stolarz Szwajcaria

Eastgate Recruitment

  • Szwajcaria
Dodana
Dodana
Dodana

Blacharz Dachowy Norwegia

Eastgate Recruitment

  • Norwegia
Dodana

Video

GoldenLine czy LinkedIn – gdzie założyć konto?

Możesz zastanawiać się, czy jest sens utrzymywać konta na każdym z tych serwisów – nie, wystarczy jedno, ale mądrze prowadzone. Gdzie zatem założyć profil? Odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa, a wiele zależy od Twoich umiejętności, doświadczenia zawodowego i wykształcenia.

W Polsce coraz popularniejszy staje się portal LinkedIn, głównie ze względu na jego rozbudowane funkcjonalności oraz obecność zagranicznych firm, które w dobie pracy zdalnej są w zasięgu ręki dla niemal każdego kandydata. LinkedIn daje zatem więcej możliwości nawiązania kontaktów, a także sprzyja prowadzeniu dyskusji i wymianie doświadczeń z ludźmi z całego świata.

Portal oferuje użytkownikom szereg możliwości do personal brandingu i rozwijania kontaktów zawodowych, a także gromadzi mnóstwo rzeczowych materiałów w swojej bazie, do której cegiełkę może dołożyć każdy użytkownik.

Mamy możliwość tworzenia publikacji, wrzucania prezentacji, dodawania projektów zawodowych do profilu, tagowania, obserwowania ciekawych profili i udzielania się w grupach. Od kilku lat LinkedIn ma też strony firmowe, które funkcjonują jak Fanpage na Facebooku, co oznacza, że można na nim promować także samą markę.

Z jakich portali korzystają najczęściej polscy liderzy 2018

Tak przedstawiają się dane na temat portali, z których korzystają liderzy zespołów – wśród nich prym wiedzie LinkedIn. 

Z drugiej strony portal GoldenLine, który w 2021 został przejęty przez platformę HRlink może być równie atrakcyjnym narzędziem dla rozwoju swojej kariery zawodowej. W portalu znajdziemy obecnie ogromną kopalnię wiedzy, z której mogą skorzystać zarówno kandydaci, jak i marki/firmy oraz coraz szerszą bazę ogłoszeń.

W obecnej odsłonie GoldenLine może coraz więcej zaoferować pracodawcom na naszym polskim rynku pracy. Mowa tutaj między innymi o webinarach, raportach czy innych materiałach eksperckich, z których mogą korzystać marketerzy, czy eksperci z branży HR.

LinkedIn i GoldenLine nie tylko dla pracowników

O GoldenLine, LinkedIn czy innych tego typu portalach przyjęło się uważać, że są one dedykowane pracownikom. Nie do końca jest to prawda, co jasno już wybrzmiało w powyższym akapicie.  Konto na tych portalach mogą założyć również przedsiębiorcy, a wiele funkcji jest przeznaczonych właśnie dla nich. Jeżeli prowadzisz firmę, możesz w ten sposób nie tylko pozyskać nowych pracowników, lecz także wypowiadać się w interesujących cię tematach. To również nowoczesna i skuteczna forma promocji oraz budowania świadomości marki. Tworząc wizerunek firmy jako eksperta, możesz jedynie zyskać.

Dziś pracownicy dokładnie sprawdzają przedsiębiorcę, do którego mają zamiar wysłać np. CV, a im więcej aktywności świadczącej o profesjonalizmie i realnej obecności na rynku, tym lepsze wrażenie robi firma w sieci, a co za tym idzie: więcej osób będzie zainteresowanych pracą dla niej. Jako pracodawca, który nie jest anonimowy, możesz liczyć, że w przypadku prowadzenia poszukiwań pracownika, firmowa skrzynka elektroniczna zostanie dosłownie zasypana aplikacjami, a Ty będziesz mógł wybrać najlepszą kandydaturę.

Autor

Artykuł został opracowany i zmodyfikowany przez kilku autorów. Poniżej podajemy dane redaktora lub autora, który dokonał ostatniej modyfikacji.

Ewa Sztuczka-Mazur

Social Media Manager

Social Media Manager w branży HR, autorka tekstów, copywriterka, specjalistka Facebook ADS, wokalistka i pszczelarka.
Obecnie w Aplikuj.pl odpowiedzialna głównie za treści z obszaru miękkiego HR oraz prawa pracy.

9 komentarzy

Andrzej

Andrzej

Jako osoba bezrobotna uważam, że portale społecznościowe to alternatywny sposób na znalezienie pracy. Dzięki nim można przeglądać oferty i zdobyć cenne informacje na temat rynku pracy. Myślę, że założenie konta na LinkedIn będzie dla mnie dobrym krokiem, ponieważ ma on wiele możliwości nawiązania kontaktów.
wiza

wiza

Jako pracodawca uważam, że portale społecznościowe to świetne narzędzie rekrutacyjne. Dzięki nim można pozyskać nowych pracowników i wypromować swoją firmę. Polecam skorzystać z usług LinkedIn, ponieważ ma on duże możliwości do personal brandingu oraz wyszukiwania kandydatów.
Adam Mucha

Adam Mucha

Dla mnie jako osoby poszukującej pracy portale społecznościowe są bardzo pomocne. Dzięki nim mogę zdobyć informacje o firmach i przeglądać oferty pracy. Myślę, że GoldenLine będzie dla mnie dobrym wyborem, ponieważ ma wiele wartościowych materiałów na temat rynku pracy.
Darek FR

Darek FR

Uważam, że portale społecznościowe to wspaniałe narzędzie dla rozwoju kariery zawodowej. Dzięki nim można zdobyć nowe kontakty i cenne informacje na temat branży. Polecam skorzystać z usług LinkedIn, ponieważ ma on wiele rozbudowanych funkcjonalności, które pozwalają na rozwijanie swojego personal brandingu.
feniks

feniks

Profile tutaj są dobre jednak przyznajmy jakiś pracownik niskiego szczebla nie potrzebuje takiego profilu gdyż ma klientów z innych źródeł.
Iga

Iga

Fakt- nie miałam pojęcia co to GoldenLine czy LinkedIn. Przeczytałam co w artykule napisane i nareszcie wiem w czym rzecz...
Zyzański

Zyzański

Społecznościowe konta biznesowe pozwalają na poszerzanie bazy swoich kontaktów biznesowych a także dają możliwość rekruterom na wyszukanie danego profilu więc ważne jest by o niego właściwie dbać.
Małgorzata

Małgorzata

Szczerze powiedziawszy pojęcia typu - GoldenLine oraz LinkedIn słyszę pierwszy raz w życiu. Nie miałam pojęcia co one znaczą. Z tego artykułu wiem, gdzie założyć takie konto i w jakim celu
Imam

Imam

Jeżeli to jest sprawdzone i tworzy się tutaj baza pracowników, to trzeba takie rzeczy wykorzystywać, jeśli wiadomo że pracodawcy przeglądają także takie profile.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.